YHDISTYS

Karkkilan Seudun Koirakerho ry – KSKK

Karkkilan Seudun Koirakerho ry perustettiin vuonna 1963. Kerho on toiminut vuosien mittaan aktiivisesti niin näyttely- kuin käyttöpuolellakin. Kerho oli säännöllisesti mukana yhtenä ns. Lohja-Vihti-Karkkila -näyttelyn järjestäjistä. Niin ikään kerholla on ollut vuosien varrella näyttely-yhteistyötä muun muassa Staffordshirenbullterrieriyhdistyksen kanssa. Kerho on järjestänyt myös palveluskoirakokeita, 1990-luvun alkupuolella pidettiin useana vuonna monia Candy Cup -kilpailuja. Niin ikään match-showt ja luonnetestit ovat kuuluneet yhdistyksen järjestämiin tapahtumiin.

Tänään KSKK tarjoaa jäsenilleen agility-, tottelevaisuus- ja näyttelykoulutusta. Yhdistys järjestää vuosittain myös kahdesta neljään luonnetestipäivää sekä mahdollisuuksien mukaan osallistuu yhteistyöhön muiden länsiuusmaalaisten koirayhdistysten kanssa. Tärkeä osa toimintaa on myös Karkkilan kaupungin osoittaman pieneläinten hautausmaan ylläpito.